06.10.2014

LCHF chokoladekage.

Jeg er blevet for tyk igen. Ja ja igen tænker i,det har hun vist været hele livet. 
Okay okay, men så gør jeg noget ved det lige NU. Faktisk!

Så jeg har de sidste 14 dage trappet fedtet i min kost op igen og trappet ned på kulhydrater. jeg har været rigtig igang med LCHF siden i fredags, og det
 måtte jo fejres med en chokoladekage i lørdags.
Den blev spist med masser af flødeskum selvfølgelig.

Jeg har lovet jer opskriften for rigtig længe siden, men det er aldrig blevet af. Her er den:

100 gr smør
 100 gr mørk chokolade
 2 æg
 1 tsk bagepulver
 1 tsk vaniliepulver
 1/2 dl fløde
 10 dråber stevia vanilie
 2 spsk cacaopulver

Smør smeltes, chokolade smeltes i smørret,æggene piskes, resten op i æggene som piskes lidt til, tilsidst chokoladesmørret op i. Bages i smurt form ved 180 gr 35 min i ovnen.


100 gr smør   100 gr mørk chokolade   2 æg   1 tsk bagepulver   1 tsk vaniliepulver   1/2 dl fløde   10 dråber stevia vanilie   2 spsk cacaopulver
Chokoladekage LCHF.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din hilsen.