30.09.2014

Komplimenter.

Ind i mellem er man vel lidt træt af sit arbejde. Der er travlt, brugerne er irritable, chefen er dum og køkkendamen laver dårlig kaffe. I ved selv hvordan det er en gang i mellem.

Men...
For der er et men.
Og især i hjemmeplejen.

Der findes de brugere som bare elsker en, uanset hvad man gør.
Og søde ungkarlemænd som giver de fineste komplimenter.
Sådanne mennesker redder dagene igen og igen.

"Har du gebis?" Øhh, nej??? "Det var bare fordi jeg synes du har sådan nogle flotte tænder."

Jeg fortalte en dag, at jeg var begyndt til dans. "Jamen det er jo godt. Det kan du jo tabe dig lidt af." 

"Du er stærk som en traktor." Sagt i forbindelse med træning af en nerveskade.

Jeg bliver helt i tvivl om, om jeg skal blive smigret, eller bare le højt og inderligt.

2 kommentarer:

  1. Komplimenter er vigtige. De fungerer som en vitaminpille... og de får os til at føle os godt tilpas. Det fortæller andre mennesker at "jeg ser dig".
    " ihhh hvor dejligt du gad at gøre rent". " hvor er vinduerne blevet flotte efter du pudsede dem". " du har en flot røv i de bukser" . " har du ikke tabt dig" .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frederik.

      Ja det har du virkelig ret i.
      Og vitaminer kan vi vist næsten ikke få for mange af her i den kolde, mørke tid.
      Heller ikke selv om det er de lidt klodsede vitaminer der bliver aktuelle.

      Tak for din kommentar, som faktisk blev denne blogs første.

      Slet

Tak for din hilsen.